Kuru üzümlü kek tarifim-Kuru üzümlü kek nasıl yapılır ?


Kuru üzümlü kek tarifim

Malzemeler:
3 Yumurta
su bardağı toz şeker
Kuru üzümlü kek tarifim-Kuru üzümlü kek nasıl yapılır ?1 su bardağı zeytin yağı veya sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 avuç kuru üzüm
14 yemek kaşığı un

Kuru üzümlü kek tarifim-Kuru üzümlü kek nasıl yapılır ?Üzeri için:
1 çay kaşığı çörek otu

Yapılışı:Öncelikle yumurtaları 5dk.ılık suda bekletilir,
acaba neden merak ediyorsanız püf noktamızı okumadan geçmeyiniz.
ılık suda bekletilen
yumurtaları ve şekeri mikser veya
çırpıcıyla şekeri eriyene kadar çırpılır,sonrasında
yağı ve sütü ilave edilir.ölçülü olan unu,kabartma
Kuru üzümlü kek tarifim-Kuru üzümlü kek nasıl yapılır ?tozunu ve vanilyayı da ekleyip çırpılır.Daha sonrasında
kuru üzümü aktarıp karıştırıp yağlanmış fırın tepsisine
dökülür.Üzerine çörek otunu serpip 180 °lik fırında üzeri
kızarıncaya kadar pişirilir.Peki nasıl anlaşılır kekin
pişmesi,kekin üzeri kızardığında bir kürdan yardımıyla
kekin birkaç yerlerine kürdanı batırıp eğer kürdana hamur
falan yapışmıyorsa yani kürdan olduğu gibi temiz çıkıyorsa
bu demek oluyor ki kekin pişmesidir.Pişirilen keki fırından
çıkartıp bır bıçak yardımıyla keki dilim dilim servis edilir.
Hepinize afiyet olsun:)Yukarıdaki bölümde belirtiğim gibi...
 Püf nokta:Kekimiz kabarmıyor yaptığım emeğime üzülüyorum diyorsanız.
işte yumurtaları ılık suda bekletilmesi kekin kabarmasına yardımcı
oluyor ve böylelikle kekin kabarıp kabarmamasından kurtulmuş oluruz.
Yaptım denedim neticeme ulaştım sizlerle de paylaşmak istiyorum.
Umarım azda olsa sizlere fayda sağlanmıştır.

Yorumlar